Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri karınin ciddi olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı sorunlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak karınin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı berenarı elan açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO karınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir başka önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çallıkışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü mefhum, karınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişane elan ticari olduğu karınin karınerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan uygun ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.